Selasa, 11 Ogos 2009

Pemantauan mengejut

Pada 28 julai yang lalu, sekolah kami telah 'dikunjungi' oelh pegawai prasekolah PPD Hulu Selangor, En Mohd Zaki bin Yusoff. Sebenarnya, dari hari dipantau tu lagi saya nak tulis tentang perkara ni, tapi masa tak mengizinkan.

Akhirnya, pada hari ini, dapatlah saya ceritakan. Masa tu, masa fizikal di luar, tiba2 saya dapat call dari seorang spy mengatakan ada seorang pegawai PPD dah pun sampai di pejabat untuk membuat pemantauan di prasekolah.

Berdebarnya rasa hati masa tu, tuhan aje yang tau. Saya pun meneruskan p&p saya seperti tiada apa yang berlaku. semasa dalam perjalanan ke bilik p&p PJK, saya pun terserenpak dengan pegawai tu, rupa-rupanya En. Zaki. hilanglah sedikit rasa berdebar tadi. Tapi still berdebar dan takut jugaklah.

Tapi, memandangkan masa tak mengizinkan, maka sekejap sahaja En Zaki berada di kelas saya. Tak sempat pun memantau saya mengajar. En Zaki cuma malihat-lihat murid saya membuat latihan di buku tulis sahaja.

Cuma, En Zaki meminta saya untuk menukar butiran peribadi yang dak sedikit berubah dan cuba menukar susun atur kelas. Susun atur kelas tu la yang selalu saya risaukan. Yelah, dengan keluasan kelas yang tak seberapa, tak taula macam mana lagi saya nak susun. InsyaAllah, akan saya usahakan. Doakanla saya mendapat idea2 yang bagus....

Anyway, TQ En Zaki. En Zaki memang pegawai PPD yang sporting dan memahami.
Sekiranya laporan ini menarik, sila tekan butang like di bawah :)

Tiada ulasan: